امروز شنبه 01 اردیبهشت 1403 http://bio.cloob24.com
0
حسن روحانی معتقد است دانشجویان باید بار فقدان احزاب فعال را بکشند و همچنین دانشگاه‌ها بهتر است به شکلی فعال عمل کنند. وی در اواخر سال 1391 از شکسته شدن فضای کنونی دانشگاه‌ها و فعال‌تر شدن در حوزه سیاسی و همچنین افراطی‌گرایی برخی جریانات دانشجویی انتقاد کرده بود.

بیوگرافی حسن روحانی

حسن روحانی رئیس جمهوری ایران، متولد ٢١ آبان ١٣٢٧ در شهر سرخه (سمنان)، دارای دکترای حقوق و سابقه تحصیل در حوزه علمیه قم در حد اجتهاد است. وی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده مردم استان تهران در مجلس خبرگان رهبری نیز است.

تحصیلات دانشگاهی و مدارج علمی:

دکتری حقوق اساسی از دانشگاه کلدونیان گلاسکو- فوق لیسانس حقوق عمومی از دانشگاه کلدونیان گلاسکو

لیسانس حقوق قضائی از دانشگاه تهران -وکیل پایه یک دادگستری کانون وکلای دادگستری مرکز- استاد پژوهشی مرکز تحقیقات استراتژیک

تحصیلات حوزوی:

خارج فقه و اصول: با اساتیدی چون آیات عظام سید محمد محقق داماد (ره)، شیخ مرتضی حائری (ره)و سید محمدرضا گلپایگانی (ره)سطح عالی: با اساتیدی چون آیات عظام سلطانی (ره)، فاضل لنکرانی (ره)و شیخ محمد شاه‌آبادی (ره)

فعالیت های سیاسی پیش از انقلاب:

حسن روحانی در آغاز جوانی، فعالیت سیاسی خود را با پیروی از امام خمینی آغاز کرد. وی از سال 1344، سفرهای تبلیغی و سخنرانی علیه حکومت وقت را در شهرهای مختلف ایران آغاز نمود و در همان نخستین سفر، توسط مأموران حکومتی بازداشت شد وی در طول سال‌های مبارزه بارها دستگیر و ممنوع‌المنبر شد.

پست های کلیدی:

نمایندگی اولین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه سمنان از سال 1359 و پنج دوره قانونگذاری به مدت بیست سال (از سال 1359 تا 1379).او نایب رئیس اول مجلس (در دوره‌های چهارم و پنجم)و رئیس کمیسیون‌های دفاع (دوره‌های اول و دوم)و سیاست خارجی (دوره‌های چهارم و پنجم)بود.

بیوگرافی و مواضع حسن روحانی

عضویت در شورای عالی دفاع (از سال 1361 تا 1367)، عضویت در شورای عالی پشتیبانی جنگ و رئیس کمیسیون اجرائی آن (از سال 1365 تا 1367)، معاونت فرماندهی جنگ (از سال 1362 تا 1364)، ریاست ستاد قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (از سال 1364 تا1366)و فرماندهی پدافند هوایی کل کشور (از سال 1364 تا 1370)را برعهده داشت. روحانی یکی از 3 نفری بود که به نمایندگی از هاشمی رفسنجانی، در گفتگوهای پنهانی با مک فارلین شرکت داشت. روحانی بین سال‌های 1367 تا 1368 به معاونت جانشین فرماندهی کل قوا منصوب شد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در دوره هاشمی و خاتمی و نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی تا سال 92

ریاست جمهوری اسلامی ایران از سال 92 تاکنون

موضع گیری های مهم در سیاست داخلی:

ماجرای کوی دانشگاه

حسن روحانی درباره ماجرای 18 تیر کوی دانشگاه تهران موضع گیری کرد او حمله به کوی دانشگاه تهران را غیرقانونی و خلاف اصول اخلاقی و دینی دانست و با اشاره به مسئولیت شورای عالی امنیت ملی در ریشه‌یابی این حادثه، قول بررسی و شناسایی و سپردن عوامل آن به دست عدالت را داد. او در سال 1392، در گفتگویی درباره وقایع 18 تیر اعلام کرد که تلاش آن‌ها این بوده که بین دانشجویان و انتقادات دانشجویی با آشوب‌گران و اقدامات تخریبی تفکیک قائل شوند و هدف جمع‌شدن سریع ناامنی در تهران بوده است. به گفته روحانی «آشوب خیابانی» به صورت امنیتی حل نشد و «کاری که ما در 18تیر کردیم این بود که وقتی دیدیم مسئله به آشوب خیابانی تبدیل شد و دیگر بحث دانشجو و دانشگاه نیست، از خود مردم خواستیم بیایند و اعلام نظر کنند و ماجرا با حضور مردم در 23 تیر تمام شد.» او اقدامات شورا در این وقایع را درست و خردورزانه دانست.

تحصن در مجلس ششم

روحانی تحصن نمایندگان مجلس ششم را «نشانگر نهاد جدید دمکراتیک ایران و اعتراض یک نهاد به عملکرد یک نهاد دیگر» دانست و گفت این بحث ها ثابت می‌کند ایران کشور آزادیست.

انتخابات 88

او در مصاحبه ای، حوادث پس از انتخابات 88، را تا روز جمعه 29 خرداد 88 و بعد از آن متفاوت دانست و گفت اعتراضات پس از آن روز می‌بایست به شیوه دیگری طرح می‌شد و همه مسائل به قانون سپرده می‌شد. اصولگرایان با اشاره به سخنرانی او در 23 تیر 78او را به سکوت متهم می‌کردند.

دانشگاه و احزاب

حسن روحانی معتقد است دانشجویان باید بار فقدان احزاب فعال را بکشند و همچنین دانشگاه‌ها بهتر است به شکلی فعال عمل کنند. وی در اواخر سال 1391 از شکسته شدن فضای کنونی دانشگاه‌ها و فعال‌تر شدن در حوزه سیاسی و همچنین افراطی‌گرایی برخی جریانات دانشجویی انتقاد کرده بود. وی معتقد است که همواره جریان‌های افراطی در دانشگاه‌ها وجود داشته است و گاهی احساسات بر عقل و تدبیر پیروز می‌شده است و مشکلات را عملاً دو چندان می‌کرده است. وی می‌گوید بایستی شرایطی را فراهم کنیم تا قانون‌گرایی در جامعه حکمفرما شود. این کار نیز با تدبیر و مدیریت میسر است.

رابطه با دیگر قوا

حسن روحانی درباره تعامل قوه مجریه با دو قوه دیگر می‌گوید «تعامل و رابطه رئیس مجریه با دو قوه قضاییه و مقننه چارچوبش همانی می‌باشد که قانون اساسی ما وضع کرده است و همان است که مطلوب مردم است. این تعامل رابطه‌ای است که منافع مردم را تأمین می‌کند هنگامی که تعامل بین قوا به گونه‌ای باشد که مردم احساس بکنند منافع آنها کمتر مد نظر است خدایی نکرده با یک مسایلی شخصی یا بخشی مطرح می‌شود این همانجایی است که مردم را نگران می‌کند.

رسانه ها و مطبوعات

حسن روحانی می‌گوید خواسته دولت این است که رسانه‌ها یک طرفه عمل نکنند و از آنجا که احزاب ما به آن صورت فعالیت ندارند، قسمتی از فعالیت احزاب بر عهده رسانه‌ها می‌باشد. در این میان این رسانه‌ها هستند که با کار خود ناظر پی در پی بر حکومت و به خصوص دولت هستند. وی بر این باور است نقد دلسوزانه رسانه‌ها می‌تواند به نظام و دولت یاری برساند.

مواضع در سیاست خارجی

آرمان‌خواهی واقع‌گرایانه، قدرت‌جویی بین‌المللی محاسبه‌گرانه، تعامل با نظم بین‌المللی، موازنه قدرت بر اساس مفهوم اعتدال، تنش‌زدایی به ویژه با همسایگان و رویکرد هزینه-فایده دورنمای سیاست خارجی روحانی محسوب می شود.

وی درباره رابطه با آمریکا می‌گوید رابطه ایران با آمریکا مسئله پیچیده و دشواری است؛ ساده نیست. زخم کهنه‌ای وجود دارد که باید درمان شود. دنبال افزایش تنش نخواهیم بود. عقل سلیم هم حکم می‌کند دولت و کشور به فکر آینده باشند و ترمیم گذشته. هرگونه سخن گفتن با آمریکا باید بر مبنای منافع و احترام متقابل و از موضع برابر باشد.

وی در مورد شرایط مذاکرات هسته ای معتقد بود باید مذاکرات به سمتی برود که نتیجه برد برد حاصل شود.

در دولت یازدهم که ریاست آن بر عهده حسن روحانی است تعامل با غرب و کشورهای اروپایی نسبت به دولت سابق افزایش چشمگیری داشته است و سفرهای متقابل مسئولین ایرانی و اروپایی به کشورهای همدیگر بیشتر شده است.

مواضع اقتصادی

دیدگاه‌های اقتصادی حسن روحانی رئیس جمهور ایران در بلند مدت توسعه اقتصادی و در کوتاه مدت افزایش قدرت خرید خانوارها، رشد تولید ملی، افزایش کافی سرمایه‌گذاری، اجرایی شدن سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی و بهتر شدن فضای کسب‌وکار است. حسن روحانی معتقد است در کوتاه مدت، بهتر شدن وضع اقتصادی مردم باید با افزایش قدرت خرید خانوارها و کم شدن فاصله درآمدی دهک‌های بالا و پایین محقق شود. وی کسب این اهداف را در گرو تولید ثروت ملی و توزیع عادلانه ثروت ملی می‌داند. حسن روحانی بر این باور است که اگر ثروت ملی تولید نشود، باید فقر توزیع شود. وی می‌گوید تولید ثروت ملی باعث افزایش درآمد واقعی سرانه می‌گردد و توزیع عادلانه ثروت ملی با هدف افزایش کمک‌های مستقیم و غیرمستقیم به قشرها کم‌درآمد است.

تلاش برای گسترده‌تر کردن درآمدهای مالیاتی در دولت یازدهم

تلاش برای اصلاح نظام بانکی و تلاش برای سر و سامان دادن به بدهی‌های خود به بانک‌ها، بانک مرکزی و پیمانکاران در دولت یازدهم

تلاش برای فراهم کردن بستر افزایش سرمایه‌گذاری‌های خارجی در پسابرجام

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه